![У Мінінфраструктури розповіли, які дороги і коли можуть стати платними](https://thumbor.my.ua/5H6Z2KcHIspv2-0FzB1Oby8EjSM=/800x400/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F26%2F387cf46ae2857967b5ae5ccab37b0664.jpg)
У Мінінфраструктури розповіли, які дороги і коли можуть стати платними
У Міністерстві інфраструктури розповіли, які дороги та коли можуть потенційно бути віддані в концесію і стати платними.
Відповідною інформацією поділилася заступник міністра інфраструктури з питань євроінтеграції Ганна Юрченко на зустрічі з журналістами.
"В "Укравтодорі" зараз є дві приватні ініціативи з підготовки нових концесійних проектів... це маршрут Краковець-Львів-Броди-Рівне, це понад 200 км абсолютно нового будівництва. Друга приватна ініціатива - Стрий-Мукачево", - сказала вона.
Юрченко підкреслила, що платною може стати тільки побудована з нуля дорога, яка є альтернативною існуючій безкоштовній дорозі. Зокрема, дорога Краковець-Львів-Броди-Рівне буде альтернативною дорогам М-10 Львів-Краковець та М–06 Чоп–Київ; дорога Стрий-Мукачево буде альтернативою дорозі М–06 Київ-Чоп.
Також заступник міністра розповіла, що техніко-економічне обґрунтування проекту дороги з Краківця в Рівне розробляє компанія "Автомагістраль - Південь", а зі Стрия в Мукачево – компанія "Онур Україна".
За її словами, Міністерство очікує перше ТЕО по дорозі з Краківця вже до кінця цього року, а сам конкурс планується оголосити за найоптимістичнішим сценарієм у 2022 році. Юрченко підкреслила, що при такому сценарії перша платна дорога може з'явитися в Україні приблизно у 2023 році.
"Велике будівництво" і дороги: що необхідно знати
У Державному агентстві автомобільних доріг України ("Укравтодор") запевняють, що дороги, побудовані в рамках президентської програми "Велике будівництво", завжди будуть безкоштовними.
Водночас держава планує передавати частину існуючих доріг у державно-приватне партнерство, але такі дороги, як запевняють у Міністерстві інфраструктури, залишаться безкоштовними, а за їх ремонт та обслуговування держава компенсуватиме витрати інвестору через держбюджет.
Автор: Павло Степанець
![loader](/files/images/preloader.gif)
![loader](/files/images/preloader.gif)