/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F26%2F6676598e31802c8c42bef4a784983be0.jpg)
Будівництво вагонів в Україні знизилося втричі через імпорт вживаних вагонів з Росії - ФРУ
Протягом останніх років в Україну було ввезено 20 тисяч списаних в Російській Федерації вагонів з терміном експлуатації, що вичерпався. Імпорт вживаних вагонів з РФ призвів до триразового зниження виробництва українськими вагонобудівними підприємствами.
Про це заявив гендиректор Федерації роботодавців України (ФРУ) Руслан Іллічов в колонці на ЦТС, пише "Бізнес Цензор".
За словами Іллічова, кількість вагонобудівних заводів в Україні знизилася з 12 в 2019 році до 7 в 2020 році. При цьому, в 2011-2012 роках в Україні вироблялося близько 50 тисяч вагонів на рік, частина з яких експортувалася в РФ.
"Враховуючи досить потужний сектор залізничних перевезень в Україні, другий за розмірами серед країн колишнього СРСР, саме внутрішній ринок міг би стати потужним джерелом для розвитку вітчизняного вагонобудування", - пише Іллічов.
У 2018 і 2019 році, переважно для внутрішнього ринку, було вироблено 11,5 і 10,6 тис.вагонів відповідно.
"Але замість того, щоб реалізовувати комплексну модель забезпечення України залізничним транспортом з використанням можливостей вітчизняних підприємств, ми побачили, що протягом останніх декількох років в Україну було ввезено з РФ 20 тисяч списаних вагонів", - пише глава ФРУ.
За його словами, близько тисячі вагонів було ввезено в Україну після введення ембарго в 2019 році.
У ФРУ закликають Мінінфраструктури довести до кінця прийняття програми оновлення вантажного рухомого складу, яка була анонсована ще в березні 2020 року.
Ця програма повинна передбачити щорічне виведення з експлуатації старих вагонів в обсязі не менше 12-15 тисяч одиниць з одночасним заміщенням новим, у тому числі інноваційним, рухомим складом (не менше 25% починаючи з 2021 щорічно, з поступовим нарощуванням частки інноваційних вагонів у загальному обсязі).
Реалізація такої програми, за підрахунками ФРУ, забезпечить:
- надходження до бюджетів усіх рівнів у розмірі 31 млрд грн;
- приріст ВВП на 2,3%, з урахуванням мультиплікаційного ефекту - на 8%;
- близько 15 тис. робочих місць у вагонобудуванні та понад 30 тис. робочих місць у суміжних галузях.
Як повідомлялося раніше, в травні 2019 року Кабмін прийняв постанову №535 про заборону ввезення на територію України вживаних вагонів з РФ.
Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram
Автор: Іван Бойко
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F3321116a93266dcfefac09e7b19e1f10.jpg)
Ягоди почали дорожчати: як за тиждень змінились ціни на плодоовочевому ринку України
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F64%2F506b7ef0e9f52d761a021fba8a0562a0.jpg)
Словаччина слідом за Угорщиною залишилася без російської нафти через нафтопровід "Дружба"
«Київстар» вийшов на біржу Nasdaq: перший день торгів обвалив ціну акцій
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F2348892a6e5bd73967c200857f064bd9.jpg)
Держави без власних грошей: в яких країнах немає своєї валюти
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F987018f0e0b38b42afb0edb18feb961e.jpg)
Китай несподівано збільшив експорт рідкісних металів: в чому причина
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F457%2F67872cfc24fe8f9b2d7a72765d712144.jpg)
Угорщина заявила про зупинку постачання російської нафти після атаки на інфраструктуру
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F922c26b3f9944799ec66350fd13cd1b0.jpg)